tisdag 11 september 2007

Bloggbesökare!

Tjomors!
Var idag inne och kollade statistik för min kära bloggeliblogg. Och såg då lite rolig fakta som jaag tänkte jag kunde delge er med faktiskt, eftersom jag är en så otroligt trevlig person.
Den 25e augusti så slängde jag in en statistik-mätare, så att säga. Jag valde mellan flera olika, men valet föll tillslut på Google's egna makapär. Jag tänkte att eftersom bloggen ligger via Google, så kan jag väl stödja dem lite extra?
Anyhow, sedan den 25e augusti så har jag haft 708 unika besökare som tillsammans varit inne på sidan 868 ggr. Men har sammanlagt kollat igenom 1,095 sidor (dvs. att de kom in på sidan och sedan gått bakåt till äldre inlägg eller liknande, det blir då sammanlagt 2 sidor på ett besök, om ni förstår?).
Medeltiden ni spenderar på bloggen är 4,55 minuter.
Av dessa 868 ggr ni besökt sidan så har ni i 740 ggr av fallen kommit in via en länk på en annan sida. 102 ggr har ni gått direkt in utan mellanhänder så att säga, och 26 ggr har ni kommit in genom att exempelvis söka på Google.

Men den utan tvekan roligaste statistiken som jag har är att jag kan se vartifrån ni kommer ifrån. Och det har varit besökare från hela 15 länder inne här. Jag nämner inte alla, men de största skrällarna är väl kanske; Iran, Andorra, Cambodia samt Malaysia.
Även USA har bidragit med 5 besök, varav ett från huvudstaden Washington D.C. Så vem vet, kanske är det Bush som kollat igenom?
Men flest besökare har ju såklart Sverige bidragit med, och lite roliga orter som besökt mig är; Växjö (32 besök!), Kiruna, Vara, Örebro (19!) och Mjölby. Men mest kommer det från Stockholm, som bidragit med hela 236 besök! Tyvärr är inte denna information helt fulltalig då 111 besök inte har placerats ut av diverse anledningar.
Det jag vill få fram genom detta är att jag gärna vill att ni skriver vart ni kommer i från i kommentarsfunktionen för detta inlägget. Detta gör ni genom att trycka här nedanför där det står "# st åsikter!" och sedan skriver ni ert inlägg, väljer Övrigt, och skriver ert namn / alternativt väljer Anonym.

En annan rolig grej som jag kommer slänga in i varje inlägg är att ni nu kommer se vilken låt jag lyssnar på nmär jag skrev inlägget. (Undantag för "Lika som Bär")

----------------
Now playing: Noice - I Natt E Hela Staden Vår
via FoxyTunes

4 kommentarer:

Anonym sa...

Norrkjööping!

Anonym sa...

Lyyysvik :D

Anonym sa...

dinmamaTown.

Anonym sa...

Runkedal!