fredag 7 september 2007

Kassar utan handtag?

Här är det andra inlägget om USA. Och denna gången ska jag gå in på kassar utan handtag.

Som ni säkert sett i flertalet filmer så har ju amerikanarna påsar utan handtag när de köper mat och liknande. Så är det även i verkligheten, inte bara i Hollywood.
På vilket sätt så ser man detta som en smart lösning? du kan ju hålla max tre stycken åt gången, fyra om du är smidig och stark. Men det är svårt att slänga upp fyra påsar i famnen. Försök själv? Sedan finns även risken att om du packar för mycket så kommer det åka ur om du råkar luta dig lite.
Jag har ju inte exakt fakta, men jag gissar att denna påsen är den första påsen, men om USA inte har märkt det så har vi uppfunnit något som kallas bär-kassar med handtag. Jag funderar på om jag kanske ska samla ihop ett gäng påsar och skicka över till valfri affär i staterna och hoppas att dom får upp ögonen för denna underbara uppfinning.
Tack för mig! GO HANDTAGSPÅSE!

11 kommentarer:

Anonym sa...

men hörru, de e bättre för ryggen att bära som dom gör (tror jag?) + att handtagen går sönder om man har för mycket i påsen.. så dom är ju smartare där borta (a)

Zalle sa...

Men hörredudu. Kom inte hit till min blogg för att dissa mina tankar ;]
På vilket sätt skulle det vara bättre för ryggen att hålla på det sättet?
Sure, handtagen kan gå sönder. Men hur ofta packar du 10 kg tegelsten i din ica-kasse?

Anonym sa...

hah, go zalle! håller med fullt ut, hur bra är det liksom om du ska ställa ner usa-kass-jävlarna o sen böja dig långt åt helvete för o komma åt botten så du kan bära dom sådär fult igen? vi har åtminstånde handtag som gör det lätt att ställa ner kassarna, och ta upp kassarna... usa är gay.

Anonym sa...

håller med anonym. det är inte bra att hålla bärkassar som vi svenskar gör. man ska bära saker med ryggen (därför man ska böja på knäna när man lyfter upp nåt o inte ta i med armarna). så visst ZalsA jag håller med om att det är opraktiskt att ta upp dom, men när det kommer till ryggen så är det bättre att lyfta än att bära. (a) som vanligt en bra blogg ;]

Zalle sa...

Men hurru Stina lilla. Du kan ju ta handtagspåsar genom att böja på knäna istället för ryggen. Det känns ju mer som att du böjer ryggen näru tar gay-usa-påsar. Right?

Anonym sa...

Jag undrar varför det står ex: "5 st har en åsikt!"
Tänk om man inte har samma åsikt...
Borde det inte stå "5 st har olika åsikter" eller något då?

Zalle sa...

anonym -> Men några har, som du kanske ser, samma åsikt.
Det hela beror på hur du betonar meningen.
Säger du "5 st har EN åsikt" så är det såklart en och samma åsikt.

Zalle sa...

Men för att det inte ska råda några tvivel så har jag nu ändrat det till: "5 st åsikter!"

Anonym sa...

Men då står det ju "1 st åsikter!"
Hur går detta ihop?
Det mest logiska borde vara: "# st har kommenterat" alt. "# har kommenterat inlägget"...

Zalle sa...

Varför borde "# st har kommenterat" vara det mest logiska? Om du kollar igenom så är detta 5 gången jag kommenterar här, och därför borde jag bara räknas som en.
Det allra mest logiska borde vara: "# kommentarer".

Anonym sa...

För varje sekund som går blir du en ny människa.
That's my story and I'm sticking to it...