onsdag 8 augusti 2007

Dansband!

Bandet ovan kallades i folkmun oftast för "The Cameltoes"

Vad är meningen med dansband egentligen? Det är min fråga som jag skickar ut till bloggvärlden!
Är hela dansbandsgrejen egentligen en tävling om vilket "band" som kan komma på det fulaste namnet?
Tror man på den teorin så ser den prispallen nog ut såhär:
  1. Bert-Bennys
  2. Gert-Jonnys
  3. Berth-Idoffs
Men tror man på teorin om att det är en tävling i att vara fulast så finns det även en prispall där:
  1. Frittes Gäng
  2. Garvis
  3. Ivan Henrys
Hursomhelst så undrar jag varför alla måste ha likadana kläder? Och varför måste dom kläderna vara extremt annorlunda och extremt oattraktiva så det ser ut som de blivit gjorda av en blind sömmerska och hennes förlamade väninnor. Jag vet att ni gillat listorna jag knåpat fram, så varför inte en till? Nu om de lurigaste klädstilarna:
  1. Gert-Jonnys
  2. Larz-Kristerz
  3. Shilling Banco
Nu när jag sammanställt dessa listorna så måste jag erkänna att jag helst hade haft prispallar med 200 platser. Men det har jag inte. Men nu till den egentliga frågan: Varför finns dansband? Gillar någon egentligen deras musik? Eller är det för att de tävlar om skummast namn, fulast utseende eller konstigaste klädsel? Hur det än är så finns det alldeles för många av dem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag finner inte ord för dessa underbara listor, berth-idoffs är en kraftig namn-favorit för egen del men frittes gäng slår ut alla de märkliga dansbanden med hästlängder... och en sak till innan jag slutar; strålande frågeställning. någon dag skall jag sätta mig ner, och forska för att få fram svaren.

Anonym sa...

djup analys

Anonym sa...

vääldigt seriös analys, det får man inte glömma.