fredag 31 augusti 2007

MSN-namn.

Jag har märkt att allt fler börjar ha någon sorts minidikt eller ett par väl valda visdomsord efter sitt original-nick (med original-nick så menar jag något som de aldrig ändrar. Jag t.ex. heter alltid "Ulmenkott / - / ZalsΛ" och sen något efter det). Anyhow.
Vad fyller de visdomsorden för funktion? Iochförsig så kan det vara att de är tagna straight from the red thing in your chest? Men många skriver så mystiskt och kryptiskt att det enbart är de som förstår vad det betyder. Vad fyller det då för funktion? Möjligen att de bara vill skriva av sig, men skaffa en blogg vafan. Här skriver jag allt jag vill skriva av mig som ni märkt.

  • ...until I find somebody new
  • ...I don't wanna waste another day
  • ...livet är en väg utan återvändo
  • ...leva utan den där blicken som får mig ur balans?
  • ...noone ever stabbed you in the back..
Sen finns det de som har en rolig mening bara, dem gillar jag bäst.
  • ...du vet reglerna, håll käften & sära på benen
Finns även en del som har en kärleksförklaring till sin pojkvän/flickvän/lag/kompis. Det är mysigt.
  • ...arsenal (L)
  • ...emmadanielsson, nykära (L)
  • ...älskar dig Martin <3>
  • ...AIK, ARSENAL, GALATASARAY, AJAX (L)
  • ...älskar dig <3
  • ...helt underbar!
Det finns även många som inte skriver något alls = de har inget att säga. De lever sitt liv, kör sitt race.


Sen finns det dem som vill uttrycka sina arga känslor för någon eller något.
  • ...håll igen käften och väx upp horunge!
Den sista kategorin är för dem som bara har en låt. Ni vet vad jag menar, den låten ni lyssnar på kommer upp som namn.
  • Toca's Miracle - Fragma
  • Prodigy - Breathe
Så, nu vet ni, alla dessa ovanstående är tagna från min egen online-lista. Så det är möjligt att ni känner igen er själva, men jag valde att inte skriva med era namn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

för att förklara mitt mystiska "visdomsord" så är det taget ur lars winnerbäcks "om du lämnar mig nu" och är en omskrivning av meningen 'jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans' - det är dock det enda jag säger. låten har en koppling till en kille som jag inte ska nämna här. så nu vet du zalsa! ;]

Anonym sa...

look who's talking...

Anonym sa...

jag kände mig träffad på de två punkterna 'de lever sitt liv, de kör sitt race'.

Anonym sa...

varfor inte:)