lördag 4 augusti 2007

"Jag vet inte"-svar

Japp, nu var det dags igen. Den här gången undrar jag varför det finns "Vet inte" som svar i de flesta webb-frågorna?!
Om man inte vet eller inte har någon åsikt om ämnet så ger man väl bara fan i att svara? Eller? Är det bara jag som har haft dessa tankebanor?
Det känns som ett totalt onödigt svarsalternativ. Har man det kanske bara för att undersökningen ska bli lite större? Eller är den där bara för att ingen är lika smart som jag är och inte riktigt tänkt efter?
Hursomhelst så tycker jag att vi borde införa ett totalförbud för "Jag vet inte"-svar, då det inte tillför någonting alls till disskusionen/undersökningen.

4 kommentarer:

Zalle sa...

Testar. Eftersom Nadine säger att det inte funkar.

Anonym sa...

det hade varit roligare om dom bytte ut alla 'jag vet inte' mot... 'lingon'.... bara för att liksom!

Anonym sa...

Kan du inte använda rätt grammatik när du pratar också?
(, sa han syftandes på "lika smart som jag är")

Zalle sa...

Hmmm. Nej.